Kennismanagement: de vierde golf
Steven WARMOES
Korte inhoud:
Onze bedrijven en organisaties hebben in twee eeuwen tijd in drie golven fundamentele competenties geleerd: kostprijsgedreven massaproductie, marketing en procesmanagement. Maar kosteffectieve, klantgerichte processen vereisen competente teams van kenniswerkers die steeds sneller hun kennis doorgeven en nieuwe kennis creëren. Dit is de vierde golf die onze volle aandacht verdient voor de komende decennia: kennismanagement.
Dit boek is voor kennismanagers en kenniswerkers, lijnmanagers en HR managers. Het geeft de lezers eye-openers en aandachtspunten die toelaten proactief de passende actie te ondernemen binnen hun actieradius.
De publicatie bevat eveneens veel concrete illustraties zodat de lezer zich goed kan inleven in de dagelijkse realiteit van kennismanagement.
Onze bedrijven en organisaties hebben in twee eeuwen tijd in drie golven fundamentele competenties geleerd: kostprijsgedreven massaproductie, marketing en procesmanagement. Maar kosteffectieve, klantgerichte processen vereisen competente teams van kenniswerkers die steeds sneller hun kennis doorgeven en nieuwe kennis creëren. Dit is de vierde golf die onze volle aandacht verdient voor de komende decennia: kennismanagement.
Dit boek is voor kennismanagers en kenniswerkers, lijnmanagers en HR managers. Het geeft de lezers eye-openers en aandachtspunten die toelaten proactief de passende actie te ondernemen binnen hun actieradius.
De publicatie bevat eveneens veel concrete illustraties zodat de lezer zich goed kan inleven in de dagelijkse realiteit van kennismanagement.
Een oordeel: "Praktisch en relevant", Marnix Catteeuw, toen kennismanager bijInBev.
aanvulling 2015
Zie Blog :
Het boek is uitverkocht bij Kluwer, maar je kan het als e-boek (PDF) kopen. Het kost 85 Euro, excl BTW.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten